dilluns, 28 de juliol del 2014

Entrevista amb Natalia Elefante, guardonada amb el tercer premi a la 3ª edició d´EurHope.

Natalia Elefante ha sigut guardonada amb el tercer premi de la 3ª edició d`Eurhope amb la temàtica de ‘Ports del mar’.
La teua il.lustració és molt sintètica quant a traçada de línies i color, sense textures; és molt vectorial però té molt de contingut i molt actual.
En la teua obra podem veure una banyera com si fos el Mediterrani per on trobem des de vaixell de mercaderies, iots i barques amb immigrants. El títol és Siamo tutti nella stessa vasca.


3° premio de la 3ª edició d´EurHope 2014.
Natalia Elefante Siamo tutti nella stessa vasca (digital)  Pegli (Genova) – Italia


Explica´ns una mica el contingut o rerefons d´aquesta il.lustració.

Ningú ha dit que la banyera representa el mediterrani. Podria ser qualsevol oceà, llocs on es reuneixen les diferents realitats, aquestes realitats són sovint en conflicte i es contradiuen entre si. Per un costat, les barques transporten als immigrants que s'aventuren en un mar sovint desconegut per a ells, però familiaritzat amb l'esperança d'un futur millor; d´altra banda els iots, més i més grans i cada vegada més fàcils de conduir són la cara d´un nombre creixent de viatges a destins específics. Des del punt de vista del comerç i el turisme, aquests dos són un contrast. A més, si afegim els creuers "ciutat flotant" massificades que magnifiquen cada dia per donar cabuda a un nombre creixent de persones, com un gran "barcassa" per a turistes; però totes aquestes realitats, fins i tot el comerç marítim, estan creixent cada dia més escalonadament fent més nombrós el trànsit marítim.
  
Perquè la temàtica et va suggerir aquesta il.lustració? També pots explicar el seu procés fins a presentar-la al concurs?
 

El tema del concurs em va suggerir aquesta il·lustració, ja que, arran de la publicació de la convocatòria, em va cridar l'atenció alguns documentals de televisió que parlaven de l'evolució en els darrers cinquanta anys dels vaixells porta-contenidors. Respecte a la presentació de l'obra, inicialment era molt escèptica i és per això que vaig realitzar la il.lustració la setmana d´abans de la data limit per entregar, tot i que molta gent em va empènyer a participar. 
La meua indecisió respecte a participar es donava pel fet de ser el meu primer concurs, però si hagués de tornar, no m'ho pensaria dues vegades abans de participar.  Crec que va valer la pena i crec que va ser una gran manera d'involucrar-se i descobrir diferents estils i interpretacions d´una mateixa convocatòria.

Ara la teua obra estarà exposada en Génova, San Benedetto del Tronto, Milán i Perugia. És la primera vegada que tindràs unes exposicions en tants llocs diferents o portes més exposicions a l'esquena?

Aquesta serà la primera vegada que vaig a tenir una exposició en tants llocs.


Segons el teu Behance estàs interessada en el disseny gràfic, il·lustració i el disseny editorial però estàs estudiant o has estudiat alguna cosa en relació amb açò o forma part d´una afició? Siga com siga perquè t'interessa la il·lustració o l´obra gràfica? 

El meu treball s'ha desenvolupat al món acadèmic, com a treballadora en un estudi de disseny gràfic i com un hobby. El meu interés per la gràfic va néixer durant l'escola secundària, després del coneixement dels diferents artistes-professors que em van introduir en aquest camp i encara avui dia, en el segon any de l´Acadèmia de Belles Arts de Gènova, em trobe amb passió a investigar l'assumpte.

Image and video hosting by TinyPic
Imatge treta del Facebook d´EurHope i realitzada per PaolaPietronave.
 

Influències plàstiques? Quins còmics o novel·les gràfiques t´agraden? Referents en general.
 
No m'agraden els còmics o novel·les gràfiques, però estima la foto d'Arno Rafael Minkinen, Stanley Kubrick, pintures d'Eduard Hopper, Gustav Klimt, Georges Barbier, Henri De Toulouse-Lautrec, James Whistler, Edgar Degas, Mariano Fortuni etc. També m'interessa l'abast de Graffiti.


Com és el procés de creació en general, des que surt la idea fins que es materialitza quins són els passos que dones?

El meu procés de creació es basa en una primera fase de documentació per il·lustrar l'argument a través de la col·lecció de fotografies, articles de premsa, vídeos, etc. per tenir una idea de quin és el tema. 
En la segona fase entra en joc la inspiració. Mira, veure, preguntar, observar tot el que està al nostre voltant. Tercer pas: crear. Combinem el que hem recollit en la primera i segona fase d'acord amb el nostre punt de vista, tractant d'expressar clarament i directament el que han après i que li dóna un "to" per expressar com: "escolta el que he de dir."

Esbosses a mà, utilitzes l´ordinador, escaneges? Quins programes utilitzes per donar color o il·lustrar? Quins registres preferisses, línies més fines, grosses, textures, més importància del color, la taca? Quins colors utilitzes més?


Quant als programes que més utilitze solen ser Illustrator, Photoshop i Indesign, però per a pintar en l'estil que jo més còmoda em sent és millor amb Illustrator. Per així aquesta il·lustració vaig preferir els colors plans i uniforme. No faigs servir sovint línies fines, així com les textures, excepte en casos excepcionals en què és essencial per al nivell expressiu, mentre que pel que fa als colors sovint en il · lustrador, utilitze mostres "vegetals" i "fullatge" de la paleta de colors.
 

Quines altres formes d´expressar-te artísticament utilitzes?  

Clar, altres mitjans d'expressió artística que utilitze són: fotografia analogia, graffitis i decoracions de paret amb pinzell i pintures acríliques, piano (encara que no li dedique molt de temps, però la passió per aquest instrument és forta), la creació i decoració de mobles petits per a disseny d'interiors i, recentment, em vaig acostar a la pintura amb acrílic sobre taula.
  
Com veus el món de la il·lustració o el disseny en Itàlia actualment? Et planteges eixir fora d’Itàlia per treballar com il·lustrador o creus tindre lloc a Itàlia?

El món s'està expandint gradualment, més i més persones estan arribant i són apassionats d'aquest art, espero que hi haurà oportunitats de treballar per a mi, aquí a Itàlia, si no també conte amb la idea de deixar aquest país per desenvolupar aquesta professió a un altre país si tinc l´ocasió.

Image and video hosting by TinyPic
Imatge treta del Facebook d´EurHope i realitzada per PaolaPietronave.

  

Que prefereixes o t'agrada més el treball individual o col·lectiu? 
   
Preferisc el treball individual respecte a la fase d'execució de l'obra, però també reconec que moltes vegades, el treball en equip és essencial,  redueix a la meitat el temps dividint les tasques entre més gent, sobretot en l'etapa de disseny inicial i gestió d´un projecte. A més, el grup pot ser un factor positiu en el desenvolupament d'una idea donant com a resultat idees col.lectives, això pot generar idees menys individualistes.

Quins projectes tens entre mans ara per al futur més immediat?
 
Pel que fa als plans per al futur immediat em plantege  poder ampliar la meva experiència en el camp del disseny gràfic i la il·lustració, independentment del fet que siga a Itàlia o en altre país.

Per finalitzar, un consell per als nous il·lustradors? 

Creu en tot el que faces, fes-ho amb entusiasme i pensa en positiu!



Per la nostra part volem agrair a Natalia que ens deixara fer l´entrevista.
Moltes gràcies Marta i esperem que tingues molta sort!

Volem agrair la traducció per part de la nostra companya i amiga que ens va fer el gran favor de fer-nos de traductora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comboi Gràfic no es responsabilitza de l´opinió de cap usuari que escriga als comentaris.